Friday, August 29, 2014

娘惹香兰烤蛋糕 (Kuih Bakar Pandan Nyonya)

今天学校庆祝了国庆日, 老师与学生们很高昻的唱了多首爱国歌曲. 当我在唱时心中很激动尤其是当唱到今年的国庆主题歌时" Di sini lahirnya sebuah cinta..."爱的诞生地..."我心中充满着那份激情, 眼淚不知不觉中尽掉了下來! 想起全辈祖先们的奋斗努力才会有今天的我们, 又想起国家所面对的种种考验,我心中无比的感叹, 顿时我感觉到我多么的热爱這片土地....心中默默的为我亲爱的祖囯祷告, 求上帝保守及看顧這个国土,不再受到伤害,告别腐败,囯民富強又团结,愿喜乐与平安的灵充满全地,  阿门!


今天为了庆祝国庆日, 我做了那有芝麻香及香兰叶芬香的娘惹香兰烤蛋糕, 同事们都赞得不绝囗, 我也感到好开心!




娘惹香兰烤蛋糕 (Kuih Bakar Pandan Nyonya)

材料:
  • 1 杯糖,  2杯面粉,1杯班兰叶汁(6片香兰叶+1杯水,搅打成汁,过滤,备用),3个蛋, 450ml椰浆, 2大匙溶化牛油,盐少许, 芝麻适量
做法:
  1. 预热烤箱180度。把烤盘涂上牛油备用。
  2. 把所有材料除油以外,放入搅拌机内,搅打均匀。
  3. 取出面糊,加入溶化牛油拌匀。
  4. 把面糊倒入模内,撒上芝麻,烘烤约45 至1小时。
食谱参考Jane家的


Ingredients :
  • 1 cup of sugar
  • 2 cups of flour
  • 1 cup of pandan juice (6 pandan leaves + 1 cup of water - blended)
  • 2 1/4 (450ml) cups of coconut milk
  • 3 large eggs
  • 2 tbsp of melted butter
  • pinch of salt
  • 1 tbsp of sesame seeds (optional)
Method:
  1. Pre-heat oven to 180C and greased a baking pan ( I used bahulu mould)
  2. Mix all the above ingredients except oil and sesame seeds until well combined. (I put in blender to mix).
  3. Add in oil and mix well.
  4. Pour mixture into baking pan and sprinkle with some sesame seeds and bake until golden brown or skewer comes out clean when tested. It should take an hour.
  5. Cool it down before cutting.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...